سینک‌های ظرفشویی تنوع بالایی دارند اما از نظر کارکرد اجرایی به سه دسته تقسیم می‌شود. در این مطلب شما را با آنها آشنا خواهیم کرد تا بتوانید سینک مناسب خودتان را انتخاب کنید.

سینک‌های ظرفشویی توکار

برای نصب این سینک‌ها لازم است در کلیهٔ قسمت‌های کابینت‌های آشپزخانه از صفحات ام دی اف (MDF) یا کورینی استفاده شود. در واقع با نصب سینک های توکار صفحهٔ کابینت و سینک آشپزخانه شما یک سطح خواهد شد. غالباً در کابینت‌های نسل نو و مدرن از سینک‌های توکار استفاده می‌شود که خود شامل دو نوع است:

  1. سینک‌های فانتزی که نسل اول سینک‌های توکار است.
  2. سینک‌های باکسی که با ورق های ضخیم‌تر و لگن های چهارگوش و عمق 22 سانتی متر است (در صورت تمایل به آشنایی با انواع ورق استیل سینک می‌توانید این مطلب را بخوانید).

نوار آب‌بندی PU چیست؟

شاید شنیده باشید که برخی از سینک‌های ظرفشویی از نوار PU جهت اجرا و نصب سینک استفاده می‌کنند. ابتدا لازم است بدانید که این نوار جهت نصب سینک‌های توکار استفاده می‌شود. نوار PU دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی، سرما و رطوبت است چرا که از پارچه پلی‌اورتان مصنوعی با مقاومت بالا ساخته شده است. به همین جهت دارای استحکام کششی بالا و در برابر سایش مقاوم است. علت استفاده این نوار در سینک‌های توکار جلوگیری از نشتی آب به صفحات و بدنهٔ ام دی افی کابینت است.

سینک‌های ظرفشویی روکار

این سینک‌ همراه با لبهٔ قرنیزی است که در دو عرض 50 و 60 سانتی‌متر قعرضه می‌شود که بسته به عرض کابینت انتخاب می‌شود. این سینک‌ها کاملاً بر روی ساختار (structure) اصلی کابینت یا بدنهٔ‌ کابینت سوار می‌شود.

سینک‌های زیرکورینی

سینک‌های زیر کورینی مخصوص آشپزخانه‌هایی هستند که برای اجرای صفحات خود از سنگ طبیعی یا سنگ‌های مصنوعی (کورین) استفاده می‌کنند. این سینک‌ها از زیر به کورین متصل شده و فاقد هر گونه سینی هستند. طراحی این سینک‌ها مشابه سینک‌های باکسی می‌باشد و در سایز‌های مختلف عرضه می‌شود.

در فروشگاه خیابان بنی‌هاشم تنوع بالایی از سینک ظرفشویی با برندهای معتبری مانند اخوان و پرنیان استیل وجود دارد. در موقع سفارش سینک توجه داشته باشید که باید محل قرارگیری لگن سینک را نیز تعیین کنید.

نوشته های مرتبط

3 فکر در مورد “چند نکته مهم که قبل از خرید سینک ظرفشویی باید بدانید (انواع سینک)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *