طعم و مزه و عطر غذاهای ایرانی برای مردان ایرانی بسیار حائز اهمیت است. چرا که پس از طی کردن یک روز کاری پر مشغله و با درگیری‌های فکری فراوان تنها طعم غذایی پر از مهر و محبت مادرانه یا همسرانه می‌تواند خستگی‌اش را از تن به در کند. از این رو انتخاب اجاق گاز آشپزخانه برای خانم و آقای خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. در این متن می‌خواهیم دو نوع گاز رومیزی متداول را بررسی و مقایسه کنیم تا بتوانید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید. برای انتخاب اجاق گازهای رومیزی دو انتخاب اصلی پیش روی شماست:

  1. اجاق گازهای صفحه‌ای استیل
  2. اجاق گازهای صفحه‌ای شیشه‌ای

اجاق گازهای صفحهای استیل

این اجاق گازها همان طور که از نامشان پیداست از جنس استیل 304 می‌باشند. استیل آنها در مقابل حرارت و اکسید شدن (زنگ زدگی) مقاوم است. بنکته درستی که بسیاری از افراد به اجاق گاز استیل روی می‌آورند این است که نسبت به ضربه یا سرد و گرم شدن مقاومند. هم‌چنین به جهت هم‌خوان بودن با سایر وسایل آشپزخانه مانند یخچال، ماشین‌های شستشو، اجاق گازهای استیل را انتخاب می‌کنند.

اجاق گاز استیل
اجاق گاز استیل

آیا نظافت اجاق گازهای استیل دشوار نیست؟

در پاسخ باید گفت نظافت اجاق گازهای استیل نسبت به اجاق گازهای شیشه‌ای دشوارتر است چرا که جنس استیل نسبت به شیشه سخت‌تر است. بنابراین هر چه مواد خوراکی باقی مانده بر روی صفحه اجاق گاز استیل بیشتر بماند نظافتش سخت‌تر است. اما از طرفی به جهت رنگ اجاق گاز استیل لک آب بر روی آن کمتر دیده می‌شود.

اجاق گازهای صفحه‌ای شیشهای

جنس شیشه این اجاق گازها شیشه سکوریت است که به هیچ وجه نشکن نیستند و حتی می‌تواند در برابر کوچک‌ترین ضربه‌ای شکسته شود. اما در بیشتر تماس‌هایی که واحد خدمات پس از فروش شرکت‌های تولید کننده در مورد شکستگی شیشه داشته‌‌اند درصد بسیار کمی از آنها بر اساس ضربه دچار شکستگی شده‌اند. غالباً بر اساس تغییر استانداردهای اجاق گاز توسط مصرف کنندگان این نوع از اجاق گازها دچار شکستگی شده است.

برای مثال برخی از مصرف کنندگان در ابتدای پاندمی کرونا بر روی این اجاق گازها اقدام به پختن نان کرده‌اند. به طوری که ماهی تابه را بر عکس بر روی پلوپز اجاق گذاشته‌اند و همین باعث انعکاس حرارت بالای ماهی تابه به اجاق گاز شده و شیشه اجاق گازشان شکسته شده است. برخی از مصرف کنندگان با دستکاری ژیگلورهای اجاق گاز بوسیله دریل باعث شده‌اند حرارت اجاق گاز از استاندارد خارج شود و موجب شود که شیشه شکسته شود. توجه داشته باشید اگر شما به صورت استاندارد و اصولی از اجاق گازهای شیشه‌ای استفاده کنید می‌توانید سال‌های سال از داشتن یک اجاق گاز شیشه‌ای زیبا لذت ببرید.

نظافت اجاق گاز شیشه‌ای آسان است یا دشوار؟

باید توجه داشته باشید اجاق گازهای شیشه‌ای نظافتی بسیار راحت‌تر نسبت به اجاق‌های استیل دارند چرا که سطح صیقلی و صافی دارند و جنسی نرم‌تر نسبت به استیل دارند از این جهت می توان گفت مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرند اما دانستن این نکته ضروری است که کوچک‌ترین لک آب و چربی بر روی اجاق گاز شیشه‌ای کاملاً قابل مشاهده است و همین امر موجب حساسیت نظافت آن می‌شود.

با توجه به اینکه معایب و مزایای اجاق‌گازهای رومیزی استیل و شیشه‌ای در بالا مرور کردیم امیدواریم که بتوانید انتخاب دقیق‌تری برای آشپزخانه خود داشته باشید. برای مشاهده اجاق‌گازهای فروشگاه خیابان بنی‌هاشم می‌توانید به صفحه اختصاصی آنها مراجعه کنید.

2 فکر در مورد “چگونه انتخاب اجاق گازهای رومیزی آسان‌تر می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *