استفاده از اجاق گاز های رومیزی مزایای بیشتری نسبت به مدل های جداگانه دارد؛ برای مثال شما می توانید فر خود را درون کابینت یا روی آن قرار دهید تا دیگر برای پخت و پز نیازی به خم شدن و درآوردن ظرف مدنظرتان نداشته باشید. اجاق گاز های رومیزی گزینه انعطاف پذیر تری برای چیدمان هستند و می توانند دکوراسیون آشپزخانه شما را بهبود دهند. امروزه برند های زیادی در بازار وجود دارد که اجاق گاز های رومیزی را عرضه می کند. در این مقاله قصد داریم درمورد نحوه انتخاب بهترین اجاق گاز رومیزی توضیح دهیم.

نکات مهم در انتخاب اجاق گاز رومیزی

بهترین اجاق گاز رومیزی

به طور کلی، مهم ترین نکاتی که باید هنگام انتخاب اجاق گاز رومیزی در نظر داشته باشید، دو عامل مهم اندازه اجاق و میزان مصرف گاز است.

  • اندازه

یکی از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید اجاق گاز رومیزی باید به آن توجه داشته باشید، اندازه اجاق گاز است. به طور کلی، اجاق گاز های رومیزی اندازه ای بین 75 تا 90 سانتی متر دارند. مدل های خیلی کوچک تر و خیلی بزرگ تر نیز وجود دارند که شما بسته به نیاز خود می توانید یکی را انتخاب کنید.

معمولا برای انتخاب بهترین اجاق گاز رومیزی باید مدل های پنج شعله را انتخاب کنید. مدل های 4 شعله و حتی 3 شعله خوب نیز در بازار وجود دارند که می توانند نیاز های شما را برطرف کنند. اگر فضای کافی در آشپزخانه خود دارید، هر چه تعداد شعله ها بیشتر باشد، بهتر است.

  • سوخت

نکته مهم بعدی برای انتخاب بهترین اجاق گاز رومیزی سوختی است که اجاق مصرف می کند. به طور کلی، اجاق های برقی و گازی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و عملکرد مناسبی را عرضه می کنند؛ اما یک سری تفاوت های جزئی وجود دارد که باعث می شود انتخاب یک مدل بر مدل دیگری اولویت داشته باشد.

اجاق گاز های الکتریکی سریع تر گرم می شوند و در دما های پایین نیز عملکرد بهتری دارند. اما اجاق گاز هایی که از گاز به عنوان سوخت استفاده می کنند، به زمان بیشتری نیاز دارند تا ظرف غذای شما با آن ها هم دما شود.

نوع دیگری از اجاق گاز ها که در انتخاب بهترین اجاق گاز رومیزی باید در نظر داشته باشید، مدل های القایی هستند. مدل های القایی در واقع مشابه مدل های برقی هستند؛ اما از یک میدان الکترومغناطیسی برای گرم کردن ظرف غذا استفاده می کنند. به سرعت گرما را انتقال می دهند و کنترل آن ها نیز راحت تر است.

اجاق گاز های القایی بهترین عملکرد را در گرم کردن مایعات مانند آب و شیر دارند؛ اما برای اینکه بهترین استفاده را از آن ها ببرید، باید ظروف مناسبی را نیز انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم که اگر بودجه کافی دارید، پول خود را برای خرید اجاق گاز های برقی القایی کنار بگذارید.

سه نوع اجاق گاز

نوع اجاق گاز

  • اجاق گاز های برقی

برای انتخاب بهترین اجاق گاز رومیزی بهتر است که نگاهی به اجاق گاز های برقی داشته باشید. این اجاق گاز ها یک شعله بزرگ و پرقدرت و چند شعله متوسط و کوچک دارند که شما می توانید میزان حرارت آن ها را بسته به نیاز خود تغییر دهید.

تمیز کردن اجاق گاز های برقی بسیار راحت است و می توانید با یک دستمال ساده آن ها را تمیز کنید. اگر بر روی آن ها چربی خشک شده باشد، برای پاک کردن نیاز به پاک کننده های مخصوص خواهید داشت.

  • اجاق گاز های القایی

اگر بودجه کافی برای انتخاب بهترین اجاق گاز رومیزی را دارید، پیشنهاد می کنیم که مدل های القایی را انتخاب کنید. این اجاق گاز ها از سیم پیچی های مغناطیسی در زیر سطح شیشه سرامیکی خود استفاده می کنند و گرما را با سرعت زیاد مستقیما به ظرف منتقل می کنند.

برای استفاده از این نوع اجاق گاز ها به ظروف مخصوص نیاز دارید. قیمت این اجاق گاز ها در چند سال اخیر کاهش یافته اما هنوز هم نسبت به مدل های برقی معمولی و گازی گران تر است.

  • اجاق گاز معمولی

بهترین اجاق گاز رومیزی برای کسانی که بودجه متوسطی دارند، مدل های معمولی گازی است. سرعت انتقال حرارت اجاق گاز های معمولی نسبتا سریع است و زمانی که برق قطع می شود نیز می توانید به استفاده از آن ها ادامه دهید.

بهترین اجاق گاز رومیزی در ایران

بهترین اجاق گاز رومیزی در ایران

  • برند البرز

برند البرز یکی از برند های نام آشنای ایرانی در حوزه لوازم خانگی است. این برند سال های زیادی در زمینه تولید محصولات خانگی مانند سینک، اجاق گاز، فر توکار، هود و شیرآلات مشغول به فعالیت بوده است. این برند در حال حاضر یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان پیشگام سینک ظرفشویی در خاورمیانه است.

  • برند اخوان

اگر قصد خرید بهترین اجاق گاز رومیزی را دارید، پیشنهاد می کنیم که نگاهی به محصولات برند اخوان نیز داشته باشید. این برند یکی از شناخته شده ترین برند ها در بین برند های ایرانی است؛ زیرا محصولات آن با کیفیت بالا تولید می شوند و می توانند سالیان سال بدون مشکل و نیاز به تعمیر کار کنند.

  • بیمکث

یکی از بهترین برند های ایرانی که در حوزه تولید اجاق گاز رومیزی فعالیت دارد، برند بیمکث است. اجاق گاز های رومیزی بیمکث به دلیل اشغال فضای کمتر، طراحی زیبا، تنوع و همچنین کیفیت بالا شناخته می شوند. شما می توانید بسته به نیاز خود یکی از مدل های اجاق گاز رومیزی این برند را انتخاب کنید.

جمع بندی

اگر آشپزخانه کوچکی دارید یا به هر دلیلی می خواهید آشپزخانه ساده و زیبا تری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که از اجاق گاز های رومیزی استفاده کنید. اجاق گاز های رومیزی فضای کمتری می گیرند و اغلب طراحی های زیبا تری نیز دارند. برای انتخاب یک اجاق گاز رومیزی مناسب باید به ویژگی های مهمی توجه کنید؛ به همین دلیل در این مقاله درمورد برخی ملاک های مهم مانند اندازه و نوع سوخت مصرفی برای انتخاب بهترین اجاق گاز رومیزی توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *