امروزه فناوری تقریبا در هر وسیله ای که استفاده می کنیم نقش مهمی دارد و وسایل مختلف خانه از جمله سرویس بهداشتی و حمام نیز از این قاعده مستثنی نیستند. امروزه استفاده از توالت فرنگی های هوشمند در خانه ها رایج شده است و بسیاری از افراد به دلیل ویژگی های بسیار متنوعی که این توالت ها دارند، آن ها را برای خانه خود انتخاب می کنند. در این مقاله درمورد توالت فرنگی هوشمند و ویژگی های آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

توالت فرنگی هوشمند چیست؟

توالت فرنگی های هوشمند نوعی از توالت هستند که با تکنولوژی های پیشرفته همراه شده اند که باعث راحتی کاربر می شود. توالت فرنگی های هوشمند بسته به مدل خود ویژگی های بسیار متفاوتی دارند. اما به طور کلی همه آن ها قابلیت هایی برای صرفه جویی در مصرف آب و همچنین یک سری ویژگی های مشترک مانند گرم کن صندلی یا فلاش اتوماتیک ارائه می دهند.

سابقه استفاده از اولین مدل های توالت فرنگی هوشمند به ژاپن باز می گردد. بعد از آن این نوع از توالت ها به سرعت در سراسر دنیا محبوب شدند.

توالت هوشمند چه کاری انجام می دهد؟

توالت های هوشمند می توانند قابلیت کنترل از راه دور را ارائه دهند. همچنین طیف وسیعی از ویژگی های قابل تنظیم و خودکار می توانند حس مدرن و تجمل را به شما بدهد. توالت های هوشمند ویژگی هایی برای پایداری، بهداشت بهتر و استفاده راحت تر ارائه می دهند.

مزایای توالت فرنگی های هوشمند

مزایای توالت فرنگی های هوشمند

توالت فرنگی های هوشمند مزایای بسیار زیادی ارائه می دهند. برخی از مهم ترین مزایای این مدل توالت ها عبارت است از :

  • صرفه جویی در مصرف آب

اولین و مهم ترین ویژگی که تقریبا تمامی توالت فرنگی های هوشمند ارائه می دهند، ویژگی صرفه جویی در مصرف آب است. توالت فرنگی های هوشمند تنها میزان آبی را که برای شست و شو لازم است استفاده می کنند. در حالی که مدل های استاندارد امروزی برای هر بار شست و شو چیزی در حدود 1.6 گالن آب مصرف می کنند، توالت فرنگی های هوشمند معمولا برای هر بار شست و شو کمتر از 0.6 گالن آب مصرف می کنند. این ویژگی می تواند مصرف آب شما را کاهش دهد و در نتیجه هزینه قبض آب شما نیز کاهش خواهد یافت.

  • عملکرد بهتر از نظر بهداشتی

توالت فرنگی هوشمند از نظر بهداشتی عملکرد بهتری نیز دارد. زیرا اکثر توالت فرنگی های هوشمند دارای سنسور های مخصوصی برای شست و شوی خودکار و همچنین باز کردن درب هستند که باعث می شود تا شما نیاز کمتری به دست زدن به آن ها داشته باشید. این مزیت می تواند به کاهش انتشار باکتری ها کمک زیادی کند.

  • استفاده راحت تر

ویژگی های خودکار توالت فرنگی های هوشمند باعث می شود که استفاده از آن ها برای افراد مسن و یا افرادی که به هر دلیلی دارای مشکلات و محدودیت های حرکتی هستند آسان تر شود. اسپری های بهداشتی خودکار و همچنین خشک کردن توالت به صورت اتوماتیک می تواند برای افرادی که دارای مشکلات جسمی هستند کمک زیادی کند.

علاوه بر این می توان دما و فشار آب را برای افرادی که مشکلات پوستی دارند و پوست آن ها به دما و فشار حساس است، در میزان دلخواه تنظیم کرد.

  • صرفه جویی در فضا

یکی از قابلیت های بسیار خوب یک توالت فرنگی هوشمند این است که در فضا صرفه جویی می کند. از آن جایی که توالت فرنگی های هوشمند نیازی به مخزن ندارند، به فضای کمتری احتیاج دارند. به همین دلیل گزینه ای عالی برای دستشویی های کوچک محسوب می شوند.

  • مدرن بودن

از مهم ترین ویژگی های یک توالت هوشمند مدرن بودن آن ها است. توالت های هوشمند با تکنولوژی های متنوع و ظاهری مدرن تولید می شوند که بدون شک باعث می شود به انتخابی فوق العاده برای خانه هایی با طراحی مدرن محسوب شوند. توالت فرنگی های هوشمند می توانند به فضا حسی جذاب و مینیمال بدهند.

ویژگی های رایج توالت فرنگی های هوشمند

توالت فرنگی هوشمند

تمامی مدل های توالت فرنگی هوشمند دارای یک سری قابلیت های مشترک هستند. برخی از این قابلیت ها عبارت اند از :

  • فلاش اتوماتیک
  • چراغ شب
  • حالت های مختلف برای تمیز کردن
  • خشک کن هوا
  • بسته شدن خودکار صندلی و حلقه صندلی
  • بلندگو داخلی با قابلیت اتصال بلوتوث
  • گرم کن صندلی
  • بو زدایی
  • ماساژ سرد و گرم
  • سنسور های باتری
  • تنظیمات فشار و دمای آب سفارشی
  • بیدی توکار با قابلیت شت و شو

معایب توالت های هوشمند

معایب توالت های هوشمند

تا این جا به مزایای توالت فرنگی های هوشمند اشاره کردیم. خوب است که با برخی از معایب توالت فرنگی های هوشمند نیز آشنا شوید. برخی از مهم ترین معایب یک توالت فرنگی هوشمند عبارت اند از :

  • قیمت

ویژگی هایی مانند خود تمیز شوندگی و داشتن سنسور های مختلف قیمت آن ها را به طور قابل توجهی افزایش دهد. طبیعتا توالت فرنگی های هوشمند به دلیل ویژگی های بسیار زیادی که ارائه می دهند قیمت بالایی نیز دارند. این توالت ها حتی می توانند یکی از گران قیمت ترین لوازم در سرویس های بهداشتی مدرن محسوب شوند.

  • نصب پیچیده

نصب یک توالت فرنگی هوشمند کار چندان ساده ای نیست و ممکن است بسیار دشوار و گیج کننده باشد. به خصوص اگر توالت فرنگی خریداری شده با فلاش و سایر تجهیزات اولیه همخوانی نداشته باشد. نصب این توالت ها با سایر توالت های استاندارد تفاوت دارد؛ زیرا در آن ها از تکنولوژی های بسیار مختلفی استفاده شده است که باعث می شود قطعه های اضافی زیادی مانند سیم، کابل و چراغ های مختلف داشته باشند که هر کدام نحوه نصب مخصوص به خود را دارند.

جمع بندی

توالت فرنگی هوشمند نسل جدیدی از توالت فرنگی ها است که با تکنولوژی های مختلف همراه شده است و ویژگی های مختلفی نیز ارائه می دهد. برای مثال شست و شوی خودکار، گرم کردن صندلی توالت و همچنین مصرف بهینه آب، برخی از ویژگی هایی هستند که توالت فرنگی های هوشمند ارائه می دهند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد توالت فرنگی هوشمند و مزایا و معایب این وسیله کاربردی توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *