اگر به بازار مراجعه کنید با مدل های بسیار مختلفی از شیر توالت فرنگی مواجه خواهید شد. این نوع شیر توالت ها تنوع بسیار زیاد و طرح و رنگ های گوناگون دارند. ساختار این شیر ها ساده به نظر می رسد. اگر قصد دارید که بهترین مدل شیر را برای سرویس بهداشتی خود انتخاب کنید، باید شیر موردنظرتان با طراحی داخلی و نیاز های شما سازگاری داشته باشد. به این منظور، خوب است که به نکات مهمی توجه کنید. در این مقاله قصد داریم برخی از نکات مهم در انتخاب شیر توالت فرنگی را نام ببریم.

انواع شیر توالت فرنگی

همان طور که اشاره کردیم، شیر های توالت فرنگی مدل های بسیار متنوعی دارند. این مدل از شیر ها از نظر گارانتی، نوع عملکرد و نحوه نصب با یکدیگر تفاوت دارند. علاوه بر این، ظاهر و قیمت شیرآلات بهداشتی توالت فرنگی نیز با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی، شما باید از بین شیرآلات اهرمی یا کلاسیک، شیر مدنظرتان را انتخاب کنید. هر کدام از مدل ها مزایا و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

برای اینکه یک شیر توالت فرنگی مناسب انتخاب کنید، باید به فاکتور های مختلفی دقت کنید؛ برای مثال مکانیسم کار و الزامات نصب برخی از مواردی هستند که باید در انتخاب خود آن ها را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن چنین مواردی شما می توانید بهترین نوع شیر را انتخاب کنید.

شیر توالت اهرمی در برابر مدل های کلاسیک

شیر توالت فرنگی

دو مدل از مهم ترین مدل های شیر توالت، نوع کلاسیک و اهرمی است. انتخاب یکی از این دو مدل را می توان از اولین و مهم ترین تصمیم ها برای خرید شیر توالت فرنگی دانست. برای یک انتخاب درست، بهتر است که به خوبی با هر دو مدل آشنا شوید.

شیر های اهرمی دوام و کیفیت بالا تری نسبت به مدل های کلاسیک دارند. علاوه بر این، استفاده از شیر های اهرمی ساده تر است؛ به همین دلیل توصیه می کنیم که برای راحتی هر چه بیشتر شیر توالت اهرمی را انتخاب کنید.

مدل های اهرمی نسبت به نشتی و سایر مشکلات رایج مقاوم تر هستند؛ به همین دلیل شما کمتر به تعمیر و یا تعویض قطعات یک شیر توالت فرنگی اهرمی نیاز خواهید داشت. علاوه بر این موارد، تنوع قیمت و رنگ در بین مدل های اهرمی نیز بیشتر است. درمورد نصب نیز باید گفت که نصب این دو نوع شیر مشابه یکدیگر است؛ زیرا هر دو شیر نیاز به دو عدد سوراخ با فاصله مشخص و استاندارد دارند.

شیر توالت توکار ، مدلی نسبتا جدید

شیر توالت توکار ، مدلی نسبتا جدید

یکی از مدل های نسبتا جدید شیر توالت که امروزه در بسیاری از خانه های مدرن می توان آن را مشاهده کرد، شیر توالت توکار است. این نوع شیر توالت درست مانند مدل های معمولی روی دیوار نصب می شود؛ اما تمامی اجزای داخلی شیر درون دیوار قرار دارند و تنها بخشی از شیر توالت فرنگی که برای کنترل آب نیاز است، بیرون قرار است. بسیاری از اجزای آن از جمله لوازم جانبی شیر مانند کارتریج و مهره ها درون دیوار قرار می گیرند؛ به همین دلیل قابل مشاهده نخواهند بود.

از مزایای شیر های توکار می توان به ظاهر زیبا و مدرن تر آن ها اشاره کرد. تمیز کردن آن ها راحت تر است و از نظر بهداشتی نیز گزینه مناسب تری محسوب می شوند.

از معایب یک شیر توالت توکار می توان به فرآیند سخت تر نصب آن اشاره کرد. همچنین در صورتی که هر مشکلی برای شیر توالت توکار پیش بیاید، تعمیر آن بسیار سخت تر خواهد بود؛ زیرا دسترسی به قطعات داخلی شیر توالت فرنگی که درون دیوار قرار گرفته است، سخت تر است.

اگر قصد خرید شیر توالت های توکار را دارید، باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که برای نصب آن ها به تخریب دیوار و نصب جعبه شیر درون دیوار نیاز خواهید داشت.

یک شیر توالت فرنگی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

شیر های توالت وسایل ساده ای محسوب می شوند. همین وسایل ساده نقش بسیار مهمی را در زیبایی دکوراسیون کلی یک خانه ایفا می کنند. یک شیر توالت فرنگی زیبا می تواند در بهبود فضای داخلی نیز موثر باشد.

یکی دیگر از ویژگی های یک شیر توالت خوب به غیر زیبایی، کیفیت و دوام بالا و گارانتی معتبر است. به غیر از این موارد، بسته به نیاز های شما شیر باید ویژگی های دیگری نیز داشته باشد؛ برای مثال اگر شما می خواهید که استفاده از شیر ساده تر باشد و کمتر نیاز داشته باشید که آن را تعمیر کنید، مدل های اهرمی انتخاب مناسبی هستند. اگر به زیبایی اهمیت بیشتری می دهید و از دکوراسیون های مینیمالیستی پیروی می کنید، شیر توالت فرنگی توکار بهترین گزینه است.

نکات مهم در خرید شیر توالت فرنگی مناسب

نکات مهم در خرید شیر توالت فرنگی مناسب

قبل از اینکه شیر توالت مورد نظر خود را انتخاب کنید، حتما به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • بهترین جنس برای بدنه شیر توالت، آلیاژ برنج کم سرب است. (سرب باید کمتر از 2.5 درصد باشد.)
  • شیر توالتی که خریداری می کنید، حتما باید گارانتی معتبر داشته باشد. علاوه بر این، خدمات پس از فروش نیز باید تضمین شود. گارانتی معتبر و داشتن خدمات پس از فروش، نشان دهنده این است که سازنده به کیفیت بالای محصول خود اطمینان دارد.
  • اگر شیر توالت اهرمی خریداری کرده اید، باید به نرم بودن حرکت دسته آن دقت کنید. هر چه حرکت دسته نرم تر باشد یعنی کارتریج به کار رفته در آن با کیفیت تر است.
  • هیچ موج و ناهماهنگی ای بر روی سطح یک شیر باکیفیت وجود ندارد.
  • آبکاری شیر توالت باید باکیفیت باشد و ظاهر آن خط و خش نداشته باشد.

جمع بندی

اگر قصد دارید برای سرویس بهداشتی خود یک شیر توالت خریداری کنید، باید به نکات زیادی دقت کنید. شیر توالت ها شاید وسایل ساده ای به نظر برسند، اما اگر در انتخاب آن ها به چند نکته مهم توجه نداشته باشید، به احتمال زیاد بعد از مدتی مجبور خواهید شد دوباره هزینه کنید و شیر جدید بخرید. در این مقاله درمورد اینکه چگونه می توانید یک شیر توالت فرنگی خوب خریداری کنید، توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *