شیرآلات توکار نوعی از شیرآلات هستند که بخش اصلی آن ها درون دیوار نصب می شود و تنها بخش بیرونی شیر یعنی دسته و سرشیر آن در معرض دید قرار دارد. این نوع از شیرآلات به دلیل ظاهر زیبا و همچنین سهولت در نظافت و نگهداری، در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. شیر توالت توکار نیز درست مانند تمامی شیرآلات مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه قصد داریم با نام بردن ویژگی های این نوع شیرآلات شما را در انتخاب یک شیر توکار مناسب راهنمایی کنیم.

شیر توالت توکار چیست؟

شیر توالت توکار

شیر توالت های توکار مانند تمامی شیرآلات توکار در داخل دیوار نصب می شوند. مهم ترین قسمت های این شیرآلات از جمله لوله ها و اتصالات، کارتریج، دایورتر و… درون دیوار قرار دارند. تنها قسمتی از این شیر ها که در بیرون از دیوار قرار دارند، قسمت های اصلی شیر یعنی قاب روی مغزی و دسته شیرآلات است. شیرآلات توکار باعث صرفه جویی در فضا می شوند و در سال های اخیر تحولات زیادی را در طراحی داخلی ساختمان ها به وجود آورده اند.

آیا نصب شیر توکار در خانه های قدیمی ممکن است؟

قبل از اینکه درمورد شیر توالت توکار توضیحاتی را ارائه کنیم، بهتر است به یکی از سوالات بسیار رایج در این حوزه پاسخ دهیم. بسیاری از افراد تصور می کنند که نصب شیر توکار در خانه های قدیمی امکان پذیر نیست و نصب آن تنها در خانه های تازه ساخت ممکن است. این باور کاملا اشتباه است. در صورت داشتن پیش نیاز های لازم، امکان نصب شیرآلات توکار در خانه های قدیمی نیز وجود دارد.

نصب شیر توالت توکار نسبت به شیر های معمولی کمی سخت تر است. همچنین به دلیل وجود یک سری آپشن های اضافی در شیر های توکار ممکن است که نحوه نصب آن ها به طور کلی با دیگر شیر ها فرق داشته باشد؛ به همین دلیل حتی اگر پیش نیاز های لازم را برای نصب شیرآلات توکار دارید، بهتر است از نصاب های حرفه ای کمک بگیرید.

هنگام خرید شیر توالت توکار به چه نکاتی دقت کنیم؟

هنگام خرید شیر توالت توکار به چه نکاتی دقت کنیم؟

اگر برای اولین بار است که می خواهید شیرآلات توکار بخرید، حتما باید به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید تا شیر توالت توکار با کیفیتی را انتخاب کنید. برخی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب این نوع شیر ها باید به آن ها توجه کنید عبارتند از:

  • کیفیت مغزی شیرآلات

مهم نیست که شیرآلات توکار را خریداری می کنید یا مدل های معمولی؛ مغزی یکی از مهم ترین قسمت های شیرآلات است. هنگام خرید به کیفیت مغزی شیر توجه ویژه ای داشته باشید؛ زیرا اگر مغزی شیر کیفیت ساخت پایینی داشته باشد، خیلی زود با مشکل نشتی و خرابی شیر مواجه خواهید شد که هزینه تعمیر بالایی برای شما به دنبال خواهد داشت.

  • لوازم جانبی

نکته مهم بعدی در انتخاب شیر توالت توکار ، همراه داشتن لوازم جانبی است. لوازم جانبی شیر شامل بازویی، سقفی، دیواری، براکت، زانویی و شلنگ می شود. پس حتما دقت داشته باشید هنگامی که شیر را می خرید، این لوازم کنار شیر اصلی وجود داشته باشند. در غیر این صورت، نصب شیر با مشکل مواجه خواهد شد و حتی در صورت نصب به علت شبیه نبودن ظاهر قطعات با شیر، آن زیبایی ای که از شیر های توکار انتظار می رود را نخواهید دید.

  • کاور رویی

هنگام خرید شیر توالت توکار حتما به وجود کاور رویی دقت داشته باشید. هر شیر توکاری تنها با کاور همان برند قابل نصب است. بهترین کار این است که بعد از انتخاب شیر توکار، تمامی لوازم جانبی ای که برای نصب لازم است را از همان برند شیر توکار خریداری کنید تا احتمال بروز مشکل به صفر برسد.

مزایای شیر توالت توکار

مزایای شیر توالت توکار

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، شیر های توکار یک سری مزایای مشخص دارند. این مزایا عبارتند از:

  • مناسب بودن برای فضا های کوچک

از مهم ترین مزایای شیرآلات توکار، مناسب بودن آن ها برای فضا های کوچک است. شیر توالت توکار به فضای کمتری برای نصب نیاز دارد؛ به همین دلیل برای سرویس بهداشتی هایی که فضای کوچکی دارند، انتخاب بسیار مناسبی است. بیشتر قطعات این شیر ها در داخل دیوار نصب می شود و قسمت هایی که از دیوار بیرون هستند نیز فضای بسیار کمی را اشغال می کنند.

  • زیبایی

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود افراد شیرآلات توکار را انتخاب کنند، زیبایی آن ها است. شیر های توکار نسبت به شیر های کلاسیک و اهرمی زیبایی بیشتری دارند. هر چه پیش می رویم، تمایل به طراحی های مینیمال بیشتر می شود و اکثر افراد مدل هایی با طراحی مینیمال را ترجیح می دهند. اکثر شیر های توکار طراحی مینیمالی دارند و می توانند فضای سرویس بهداشتی شما را ساده و در عین حال زیبا نشان دهند.

  • کاهش مصرف آب

جالب است بدانید که استفاده از شیر توالت توکار می تواند مصرف آب شما را کاهش دهد؛ زیرا شیر های توکار اکثرا از سوپاپ های جدید و سیستم های افزایش فشار آب بهره می برند. این باعث می شود تا بدون نیاز به بیشتر کردن جریان آب، فشار آن بیشتر شود. به طور کلی شیر های توکار می توانند مصرف آب را تا 30 درصد کاهش دهند.

طبیعتا شیر های توکار در کنار مزایا، معایبی هم دارند. از مهم ترین معایب شیر های توکار می توان به نصب نسبتا دشوار، هزینه بالای اجرا و تعمیرات سخت تر در صورت خرابی اشاره کرد.

جمع بندی

شیر های توکار شیرآلاتی هستند که بیشتر بخش های آن ها در درون دیوار نصب می شود و تنها بخش های اصلی شیر یعنی دسته و سرشیر از دیوار بیرون هستند. شیر های توکار با وجود معایبی مانند نصب سخت تر و هزینه بالای اجرا به دلیل مزایای مختلفی مانند زیبایی و اشغال فضای کمتر در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. استفاده از شیر توالت توکار می تواند مصرف آب منزل شما را نیز کاهش دهد.

 

1 فکر در مورد “چرا شیر توالت توکار انتخاب ایده آلی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *