اگر سرویس بهداشتی شما به مشکل خورده است و توالت فرنگی نشتی دارد، با هر بار استفاده و شست و شوی آن آب زیادی مصرف خواهد شد؛ به همین دلیل عاقلانه است که به تعویض و یا حل مشکل آن بپردازید. حتی ممکن است توالت جدیدی را خریده باشید و بخواهید آن را نصب کنید. در حالی که تصمیم دارید یک نصاب حرفه ای را برای این کار بیاورید، خوب است بدانید که مراحل نصب را می توانید خودتان انجام دهید. البته انجام این کار به افراد ضعیف توصیه نمی شود؛ زیرا توالت‌ ها دست و پا گیر و سنگین هستند. اما اگر بدنی قوی دارید، می‌ توانید با نصب توالت در هزینه هایتان صرفه ‌جویی کنید. ما در این راهنما تمامی مراحل نصب توالت فرنگی را به صورت گام به گام به شما توضیح می دهیم تا دیگر نیازی به هزینه اضافی نباشد.

مسدود سازی لوله فاضلاب

نصب توالت فرنگی

در ابتدای کار، پارچه ای را در لوله فاضلاب فرو کنید تا گاز فاضلاب را مسدود کند و از افتادن اشیا به داخل آن جلوگیری شود. بررسی کنید که دهانه کف به اندازه کافی بزرگ باشد. در صورت نیاز به باز شدن دهانه، پایه فلنج را ترسیم کنید و سپس سطح اضافی را با استفاده از اره مویی جدا کنید. مراقب باشید هیچ تیرچه ای را نبرید.

لوله را بدون وصل کردن دائمی آن در جای خود قرار دهید. فلنج را روی لوله بگذارید و فاصله بین پایین فلنج و کف را اندازه بگیرید.

لوله را به طور موقت بردارید. لبه های ناهموار و بریده شده را  با یک چاقو صاف کنید.

فلنج را روی لوله قرار دهید و لوله را مجدد متصل کنید تا مطمئن شوید که فلنج به طور ایمن روی زمین قرار دارد.

استفاده از پرایمر PVC

برای ادامه نصب توالت فرنگی ، مرحله بعدی استفاده از پرایمر PVC در قسمت داخلی و قسمت بیرونی انتهای لوله است. پس از آن، سیمان پی وی سی باید روی همین سطوح اعمال شود و سپس لوله پیچانده شود.

لازم است که قسمت باز لوله و قسمت داخلی فلنج را آستر کاری کنید و سیمان بمالید. سپس فلنج را بپیچانید و روی لوله فشار دهید تا محکم روی زمین قرار گیرد.

برای اطمینان از تراز مناسب بدانید که شکاف های آن در سمت راست و چپ سوراخ باید قرار گیرند.

در نهایت، پایه کارتان را با استفاده از پیچ های فولادی ضد زنگ که به اندازه کافی بلند هستند و به کف زمین نفوذ می کنند، محکم کنید.

نکته مهم

در انجام مراحل نصب توالت فرنگی ، هنگام چسباندن فلنج پی وی سی به سرعت شکاف های پیچ را قبل از اینکه سیمان ببندد، تراز کنید.

انجام اتصالات

اتصالات

شیر تامین آب حمام یا دستشویی را ببندید. یک سطل را در زیر خط تغذیه قرار دهید و با استفاده از یک لوله برش، خط را برش دهید و تقریبا 2.54 سانتیمتر از لوله را برای اتصال شیر باقی بگذارید. سپس اجازه دهید لوله کاملا تخلیه شود.

دسته و بدنه شیر را جدا کنید و مراقب باشید که واشر های پلاستیکی بدنه به دلیل حرارت ناشی از لحیم کاری آسیب نبینند. از یک پارچه برای خشک کردن داخل و خارج لوله استفاده کنید. داخل و خارج لوله و همچنین ورودی شیر را با استفاده از تمیز کننده لوله و برس سیمی تمیز کنید.

صفحه اسکاج را روی خط تغذیه و به دنبال آن، شیر حرکت دهید و مطمئن شوید که خروجی شیر رو به بالا باشد. از یک مشعل پروپان برای گرم کردن اتصال بین خط تغذیه و شیر توقف استفاده کنید. هنگامی که محل اتصال به اندازه کافی گرم شد تا لحیم ذوب شود، شعله را بردارید و در اطراف محل اتصال لحیم کاری کنید. هنگامی که یک قطره لحیم کاری در پایین ظاهر می شود، نشان می دهد که اتصال به درستی پر شده است.

پیچ ‌های طویل برنجی را با انتهای رزوه شده رو به بالا، در شکاف‌ های فلنج و یک واشر برنجی را روی هر پیچ قرار دهید.

حلقه مومی را با دقت روی فلنج قرار دهید. به طوری که طرف صاف آن رو به پایین باشد.

کاسه توالت را از بالای فلنج بلند کنید. سوراخ های پایه آن را با پیچ ها هم تراز کنید و پایه را روی حلقه پایین بیاورید.

نصب کاسه

نصب کاسه

اطمینان حاصل کنید که کاسه بدون چرخاندن یا تکان دادن بر روی حلقه مومی تا زمانی که پایه کاسه روی زمین قرار گیرد، فشار داده شده است. اگر کف زمین ناهموار است، از واشر های فولادی ضد زنگ برای تراز کردن کاسه استفاده کنید.

یک واشر نایلونی را روی هر پیچ بلغزانید. سپس مهره ها را با دست ببندید. از یک آچار برای سفت کردن مهره ها استفاده کنید. هنگامی که آچار با مقاومت مواجه شد، سفت کردن را متوقف کنید؛ زیرا سفت شدن بیش از حد، ممکن است باعث ترک خوردن کاسه شود.

اطمینان حاصل کنید که واشر لاستیکی که قطر زیادی دارد، به طور ایمن در قسمت بیرونی کف مخزن قرار گرفته است. واشر های لاستیکی را با قطر کمتر در سوراخ های کوچک داخل مخزن قرار دهید و سپس پیچ های مخزن را وارد کنید. مخزن را با احتیاط در پشت کاسه پایین بیاورید و مطمئن شوید که انتهای پیچ های مخزن با سوراخ ها هماهنگ هستند. یک واشر نایلونی را روی هر پیچ بگذارید و سپس مهره ها را به صورت دستی سفت کنید.

در حالی که سر پیچ ها را با یک پیچ گوشتی در جای خود نگه داشته اید، مهره ها را با دست ببندید. همانطور که گفتیم، مهم است که از سفت کردن بیش از حد خودداری کنید؛ زیرا ممکن است باعث ترک خوردن شود. در آخر، دسته مخزن را به زنجیر فلپر وصل کنید.

جمع بندی

برای نصب توالت فرنگی باید مراحل زیادی را به دقت پشت سر بگذارید. شما پس از مسدو دسازی لوله فاضلاب، استفاده از پرایمر، انجام اتصالات و نصب کاسه توانسته اید نصب توالت فرنگی خود را با موفقیت به پایان برسانید. پس از انجام این مراحل، برای به پایان رساندن کامل کار و بررسی نهایی، تمامی نقاط را بررسی کنید تا از هر گونه نشتی جلوگیری شود.

1 فکر در مورد “آموزش نصب توالت فرنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *