امروزه برند های تولید کننده بسیار زیادی وجود دارند که شیرآلات را با طرح های مختلف به بازار عرضه می کنند. اما یکی از مهم ترین عواملی که می تواند در انتخاب افراد برای شیرآلات تاثیر بگذارد، رنگ شیرآلات است. هر رنگی یک سری مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. در حال حاضر رنگ سفید و طلایی دو مورد از محبوب ترین رنگ های بازار هستند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم داریم درمورد مزایا و معایب شیرآلات سفید طلایی توضیح دهیم تا بیشتر با شیرآلاتی که ترکیبی از رنگ سفید و طلایی هستند آشنا شوید.

معایب شیرآلات طلایی و طلایی مات

معایب شیرآلات سفید طلایی

طلایی از محبوب ترین رنگ ها برای شیرآلات محسوب می شود. زیرا رنگ طلایی نماد شیرآلات لوکس محسوب می شود. اما این رنگ در کنار مزایای مختلف، معایب مخصوص به خود را نیز دارد. این معایب عبارت است از :

  1. قیمت

اولین مسئله مهمی که باعث می شود برخی از افراد از خرید شیرآلات طلایی خودداری کنند، قیمت بالاتر مدل های طلایی رنگ است. از آن جایی که این شیرآلات جزء شیرآلات با رنگ های لوکس محسوب می شوند، قیمت بالاتری دارند و همین مورد یکی از معایب شیرآلات سفید طلایی است. البته ممکن است اختلاف رنگ مدل های طلایی با مدل های معمولی چندان زیاد نباشد اما برای برخی از افراد اهمیت دارد.

از دیگر معایب شیرآلات سفید طلایی قیمت بسیار بالای رنگ طلایی مات است. تقریبا می توان گفت که بالاترین قیمت رنگ در بین شیرآلات مختلف مربوط به طلایی مات است. چرا که آبکاری شیرآلات طلایی مات بسیار زمان بر است و تنها به شیوه PVD امکان پذیر است. این شیوه به علت زمان بر بودن و داشتن پیچیدگی های خاص خود می تواند قیمت تمام شده شیر را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

  1. جذب لکه و اثر انگشت

طلایی از جمله رنگ هایی است که کوچک ترین لکه و اثر انگشت را نیز روی خود نشان می دهد. به همین دلیل اگر جزء افرادی هستید که وسواس زیادی دارند، بهتر است که از انتخاب شیرآلات سفید طلایی خودداری کنید. چرا که این شیرآلات به راحتی لکه و اثر انگشت را نشان می دهند و برای تمیز ماندن نیاز به نظافت و مراقبت مداوم دارند.

  1. سخت بودن ست کردن

از دیگر معایب شیرآلات سفید طلایی که باید به آن اشاره کنیم، سخت بودن ست کردن رنگ طلایی مات با دیگر اکسسوری ها و تجهیزات موجود در فضا است. ست کردن با رنگ طلایی مات کار چندان آسانی نیست و نیاز به دقت، حوصله و همچنین خلاقیت بالا دارد. علاوه بر این پیدا کردن لوازم و اکسسوری هایی که با رنگ طلایی مات ست شود، معمولا نیازمند هزینه بیشتر است.

معایب شیرآلات سفید

معایب شیرآلات سفید

درست مانند رنگ طلایی و طلایی مات، رنگ سفید نیز معایب مخصوص به خود را دارد که باعث می شود افراد با توجه به نیاز های خود به سراغ یکی از شیرآلات با رنگ های مختلف بروند. برخی از مهم ترین معایب شیرآلات سفید رنگ عبارت است از :

  1. شکننده بودن

درمورد معایب شیرآلات سفید طلایی باید اشاره کنیم از آنجایی که اکثر شیرآلات سفید از جنس چینی هستند، بسیار شکننده تر از دیگر شیرآلاتی هستند که از فلزات دیگر مثل برنج ساخته شده اند.

در صورتی که می خواهید شیر سفید رنگی داشته باشید که مقاومت بالایی داشته باشد، بهتر است که به دنبال شیرآلات ساخته شده از آلیاژ شمش برنج با رنگ سفید باشید. برای این دست از شیرآلات لازم نیست که هیچ نگرانی از بابت شکستن آن داشته باشید. همچنین خبر خوبی که وجود دارد این است که شیر های سفید ساخته شده از آلیاژ شمش برنج رنج قیمتی بسیار متنوعی دارند و شما می توانید از شیرآلات ارزان گرفته تا شیرآلات لوکس گران قیمت، مدل های سفید را خریداری کنید.

  1. قیمت بالاتر

یکی دیگر از معایب شیرآلات سفید طلایی قیمت بالاتر آن ها است که به سخت بودن فرآیند آبکاری برنج سفید باز می گردد. آبکاری برنجی سفید پیچیده تر از رنگ های دیگر است و طبیعتا هزینه بیشتری هم دارد. اگر جنس شیر از چینی باشد هم قیمت بالایی دارد.

مزایای شیرآلات سفید طلایی

مزایای شیرآلات سفید طلایی

تا این جا چند مورد از معایب شیرآلات سفید طلایی را توضیح دادیم. حالا خوب است که با مزایای این مدل از شیرآلات نیز آشنا شوید. برخی از مهم ترین مزایای شیرآلات سفید طلایی عبارت اند از :

  1. لوکس بودن

شیرآلاتی که رنگ سفید طلایی دارند به عنوان بهترین شیرآلات و لوکس ترین آن ها پذیرفته شده اند. شما می توانید با استفاده از شیرآلات طلایی رنگ و دکوراسیون مناسب، فضایی لوکس ایجاد کنید.

  1. ظرافت و زیبایی

یکی از مهم ترین مزایایی که باعث می شود بسیاری از افراد شیر های با رنگ طلایی را انتخاب کنند، نمایش دادن تمامی جزئیات است؛ شیر هایی که رنگ طلایی دارند، بهتر از هر رنگ دیگری می توانند ظرافت طراحی و آبکاری شیر را به نمایش بگذارند و بیشتر به چشم بیایند.

  1. مقاومت بالا

شیرآلات سفید طلایی که از برند های معتبر خریداری شده باشند، به دلیل آبکاری با روشPVD  مقاومت بسیار بالاتری نسبت به دیگر شیرآلات با آبکاری معمولی دارند. به همین دلیل این دست از شیر ها کمتر دچار خط و خش و خوردگی می شوند و در دراز مدت نیز رنگ آن ها ثابت می ماند. طبیعی است که شیرآلات طلایی ارزان قیمت که از برند های بی نام و نشان خریداری می شوند، معمولا مقاومت خوبی ندارند و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی به سادگی کدر می شوند و دیگر زیبایی روز اول خود را نخواهند داشت.

جمع بندی

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب شیرآلات علاوه بر جنس و نوع طراحی، رنگ آن است. رنگ شیرآلات می تواند زیبایی خاصی را به شیر اضافه کند. در حال حاضر از محبوب ترین رنگ های شیرآلات در بازار ایران شیرآلات سفید طلایی است که مشتریان بسیار زیادی دارد. اما این نوع شیرآلات معایبی مثل قیمت بالا و به سادگی لک شدن هم دارند که باید در زمان خرید به آن توجه کنید. برای آشنایی بیشتر با این رنگ درمورد معایب شیرآلات سفید طلایی در این مقاله توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *