در فروشگاه خیابان بنی‌هاشم شما می‌توانید در هنگام سفارش محصولات چینی بهداشتی درجه کیفی خود را انتخاب کنید. پرسشی که پیش می‌آید این است که واقعا تفاوت این درجه‌های کیفی با یکدیگر چیست و چرا اصلا محصولات چینی بهداشتی درجه‌بندی می‌شوند؟ در این مطلب به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم و به چند پرسش مهم پاسخ می‌دهیم.

بر چه اساسی محصولات چینی بهداشتی درجه‌بندی می‌شوند؟

کارشناسان درجه‌بندی در خروجی خط تولید به بررسی و ارزیابی محصول می‌پردازند. به طورکلی قطعات بدون نقص ظاهری در گروه درجه ۱، قطعات با نقص ظاهری جزئی مانند موج در لعاب وعدم یکپارچگی پوشش لعاب در گروه درجه ۲ قرار می‌گیرند. قطعات با نقص لعاب مانند پین هول، زبری لعاب یا خط و خش لعاب هم در گروه درجه ۳ قرار می‌گیرند. بر این اساس در صورتی که محدودیت مالی ندارید و نسبت به کیفیت محصولات چینی بهداشتی خود حساس هستید به شما محصولات درجه ۱ پیشنهاد می‌شود. اما در صورتی که حساسیتی بالایی وجود ندارد یا به دنبال محصولات با قیمت پایین‌تری هستید می‌توانید از محصولات درجه ۲ یا ۳ استفاده کنید.

آیا محصولات چینی درجه ۳ بی‌کیفیت و غیر قابل استفاده‌اند؟

باید توجه داشته باشید که محصولات درجه ۳ به معنی محصولات بی کیفیت و غیر قابل استفاده نیستند. کارشناسان محصولاتی را که دارای نقص ظاهری کلی مانند لعاب نگرفتگی، پریدگی لعاب و دفرمه بودن ساختار چینی هستند به عنوان ضایعات دسته‌بندی کرده و به کلی حذف می‌کنند.

آیا کیفیت مواد اولیه درجات مختلف محصولات چینی بهداشتی با هم متفاوت هستند؟

خیر. تمامی محصولات چینی بهداشتی در یک نوبت تولید و خروجی خط تولید یکسان است. اغلب کیفیت مواد اولیه و روش تولید در کیفیت و درجه‌بندی محصولات تاثیری ندارد. مواد اولیه به کار رفته در هر قطعه چینی بهداشتی مانند بیسکوئیت (گل)، لعاب و کلیه قطعات مکانیکی به کار رفته در محصولات چینی بهداشتی همگی از درجه کیفی یکسانی برخوردارند.

محصولات چینی بهداشتی در حمامی با طراحی مدرن
محصولات چینی بهداشتی در حمامی با طراحی مدرن

آیا شفافیت و درخشانی لعاب محصولات با درجات مختلف کیفی با هم متفاوت است؟

در خط تولید یک برند به خصوص، تمامی محصولات با یک نوع لعاب پوشش داده می‌شوند. همین طور کیفیت لعاب به کار رفته در تولیدات یک کارخانه فارغ از مدل یا طرح چینی بهداشتی یکسان هستند. لعاب در تولیدات دو کارخانه متفاوت می‌تواند یکسان نباشد و درخشش و شفافیت محصول یک برند با برند دیگر قطعا متفاوت است اما این فاکتورها در محصولات برندی واحد، یکسان است.

چه برندهای معتبر و باکیفیتی در حوزه محصولات چینی بهداشتی داریم؟

برندهای معتبر و با سابقه‌ای مانند چینی کرد، مروارید سالیان سال است که اقدام به تولید محصولات چیی بهداشتی کرده‌اند اما برندهای به ًیمت‌تری هم در این حوزه وجود دارند مانند پارس‌سرام، عظیمی و گلسار فارس که می‌توانید تمام این محصولات را در صفحه اختصاصی محصولات بهداشتی فروشگاه خیابان بنی‌هاشم مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری

با توجه به نکاتی که در بالا ذکر شد شما می‌توانید بر اساس بودجه و اهمیت کیفیت محصول نهایی محصولات چینی بهداشتی درجه ۱، ۲ یا ۳ را تهیه کنید. اما درهنگام خرید چینی بهداشتی دقت کنید دارای موج، خط و خش و کدری نباشد. چنانچه خط و خش و موج و کدری وجود داشته باشد علاوه بر ایراد ظاهری موجب می‌شود که آب به لایه درونی آن نفوذ کند. این موضوع به تدریج علاوه بر خراب شدن باعث می‌شود تا رطوبت آب به اطراف محل نصب نفوذ کرده و موجب آسیب به محل نصب نیز بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *