در سرویس های بهداشتی تجهیزات مختلفی وجود دارد. یکی از تجهیزات رایج، فلاش تانک ها هستند. فلاش تانک ها آب را با سرعت و فشار بالا وارد می کنند و کاسه توالت را می شویند و از تجمع فضولات جلوگیری می کنند. شاید فلاش تانک ها وسایل ساده ای به نظر برسند، اما در واقع مدل های مختلفی دارند و هر کدام قابلیت های خاصی را عرضه می کنند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر به نکاتی که قبل از خرید فلاش تانک باید به آن ها توجه داشته باشید پرداخته ایم.

فلاش تانک چیست؟

قبل از توضیح اینکه فلاش تانک چیست، خوب است که یک باور غلط را کنار بگذارید. بر خلاف تصور همه، فلاش تانک ها همان سیفون ها نیستند. فلاش تانک ها و سیفون ها شاید به یکدیگر شبیه باشند؛ اما تفاوت های اساسی ای با یکدیگر دارند.

فلاش تانک در واقع یک مخزن آب است که در پشت توالت نصب می شود. فلاش تانک برای ذخیره آب در خود یک لوله متصل به دیوار دارد. آب همیشه از طریق این لوله وارد مخزن می شود و آن را پر نگه می دارد. با فشار دادن دکمه روی فلاش تانک، آب جمع شده در مخزن با سرعت و فشار بالا به داخل کاسه توالت هدایت می شود و آن را می شوید.

تفاوت فلاش تانک و سیفون

خرید فلاش تانک

همانطور که اشاره کردیم، در خرید فلاش تانک ها نباید این وسایل را با سیفون ها اشتباه بگیرید؛ زیرا کاربرد سیفون ها و فلاش تانک ها با یکدیگر کاملا متفاوت است. فلاش تانک مخزن آبی است که با فشار دادن دکمه آن، کاسه توالت با آب فشار قوی شسته می شود. در حالی که سیفون در واقع یک لوله منحنی شکل خمیده است که در ابتدای خروجی توالت قرار می گیرد. وظیفه این لوله اتصال توالت به لوله فاضلاب است. در لوله سیفون همیشه مقداری آب نگهداری می شود تا از انتشار گاز فاضلاب به داخل سرویس بهداشتی جلوگیری شود. یکی از وظایف مهم سیفون ها جلوگیری از نفوذ بوی بد به داخل سرویس بهداشتی است.

انواع فلاش تانک

برای خرید فلاش تانک باید به روکار یا توکار بودن آن توجه داشته باشید. مدل های روکار و توکار، خود، انواع مختلفی دارند و هر کدام نیز ویژگی هایی مختص به خود را عرضه می کنند. در ادامه، برخی از این مدل ها را نام برده ایم:

فلاش تانک روکار

فلاش تانک روکار

فلاش تانک های روکار به عنوان یک مخزن آب در داخل سرویس بهداشتی نصب می شوند. مکان نصب آن ها هم می تواند روی زمین و هم روی دیوار باشد. خود فلاش تانک های روکار مدل های مختلفی دارند. برخی از این مدل ها عبارتند از:

  • فلاش تانک روکار توالت زمینی: این نوع فلاش تانک ها مخصوص شستشوی توالت های زمینی یا همان توالت های ایرانی هستند.
  • فلاش تانک روکار آنتی باکتریال: برای رعایت هر چه بهتر بهداشت، بهتر است که هنگام خرید فلاش تانک های آنتی باکتریال را انتخاب کنید. این مدل ها از مواد مخصوصی ساخته شده اند که امکان رشد و و نفوذ میکروب ها و باکتری ها را به حداقل می رساند.
  • فلاش تانک روکار توالت فرنگی: فلاش تانک های توالت فرنگی همانطور که از نامشان پیداست برای توالت فرنگی ها استفاده می شوند. این نوع فلاش تانک ها معمولا کنار توالت فرنگی نصب می شوند.
  • فلاش تانک های دو زمانه: فلاش تانک های روکار دو زمانه را می توان نوع کم مصرف فلاش تانک دانست. اگر به دنبال خرید فلاش تانک کم مصرف هستید، پیشنهاد می کنیم که مدل های دو زمانه را انتخاب کنید؛ زیرا بسته به مواد زائد جامد یا مایع می توانید مقدار آب مشخصی را برای شستشو از مخزن به کاسه توالت هدایت کنید.

از مهم ترین مزایای فلاش تانک های روکار می توانیم به نصب آسان تر، عیب یابی آسان تر و تعمیرات ساده تر اشاره کنیم. در کنار این مزایا، یک سری معایب مانند اشغال فضای بیشتر و صدای زیاد نیز وجود دارد که باعث می شود برای همه افراد مناسب نباشند.

فلاش تانک توکار

فلاش تانک توکار

فلاش تانک های توکار را می توان همان فلاش تانک های روکار دانست که مدرن تر و امروزی تر شده اند. این نوع فلاش تانک ها دقیقا همان وظیفه فلاش تانک های روکار را انجام می دهند و حتی نحوه کار آن ها نیز به یک شیوه است. چیزی که باعث می شود در خرید فلاش تانک های روکار و توکار تفاوت وجود داشته باشد، محل نصب آن ها است. تمامی اجزای فلاش تانک های توکار درون دیوار نصب می شوند و تنها قسمت بیرونی آن ها دکمه تخلیه آب است. برخی از مدل های فلاش تانک های توکار عبارتند از:

  • فلاش تانک توکار زمینی: این نوع فلاش تانک برای استفاده در توالت های زمینی طراحی شده است.
  • فلاش تانک توکار تک پایه: این مدل برای توالت فرنگی های دیواری طراحی شده است.
  • فلاش تانک توکار دو پایه: این نوع فلاش تانک ها برای استفاده کنار وال هنگ مناسب است.
  • فلاش تانک توکار دوبل استراکچر: فلاش تانک های توکار دوبل استراکچر به دلیل مقاومت بالای خود خریداری می شوند؛ زیرا در ساخت فریم آن ها از دو لایه فولاد کامل استفاده شده است.

مزایا و معایب فلاش تانک های توکار دقیقا نقطه مقابل فلاش تانک های روکار است. مدل های توکار فضای کمتری اشغال می کنند، برای نما های مدرن مناسب تر هستند و صدای کمتری هنگام تخلیه دارند. در عین حال نصب، عیب یابی و تعمیر آن ها دشوار تر است.

جمع بندی

فلاش تانک ها می توانند کار شستشوی سرویس بهداشتی را بسیار راحت تر کنند؛ زیرا این مخازن، آب را با سرعت و فشار بالا رها می کنند تا توالت به خوبی شسته شود. انتخاب مدل مناسب برای جلوگیری از خرابی های احتمالی بسیار مهم است؛ به همین دلیل در این مقاله برخی از نکاتی که باید در خرید فلاش تانک به آن ها توجه داشته باشید را نام بردیم.

 

1 فکر در مورد “خرید فلاش تانک | آشنایی با انواع آن ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *