شیر ها مدل های بسیار مختلفی دارند. هر مدل از شیر ها طراحی خاص خود را دارد و این طراحی باعث می شود با دیگر مدل ها تفاوت داشته باشد. یکی از شیر های بسیار محبوبی که معمولا در کنار روشویی ها نصب می شود، شیر های پایه بلند است. این دست از شیر ها بیشتر در روشویی های روکار نصب می شوند؛ زیرا شیر های معمولی امکان نصب روی روشویی های روکار را ندارند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر قصد داریم درمورد شیر روشویی پایه بلند بیشتر توضیح دهیم.

چرا بهتر است از شیر های روشویی پایه بلند استفاده کنیم؟

این مدل از شیر ها روی کابینت نصب می شوند؛ به همین دلیل فضای بیشتری برای روشویی باقی خواهد ماند و از فضای اضافه نیز می توان برای قرار دادن وسایل مختلف مانند آینه استفاده کرد. علاوه بر این موارد، شیر های روشویی پایه بلند با دکوراسیون های مدرن و مینیمال نهایت سازگاری را دارند و کاربردی تر هستند. خوب است بدانید که شیر های پایه بلند که روی روشویی نصب می شوند، فضای بیشتری را برای شستشوی دست ها در اختیار شما می گذارند و از این نظر بهداشتی تر محسوب می شوند.

کاربرد شیر روشویی پایه بلند

شیر روشویی پایه بلند

شیر روشویی پایه بلند بهترین انتخاب برای روشویی های کابینتی است که به صورت روکار نصب می شوند؛ زیرا شیر های پایه بلند همان طور که از نام آن ها پیدا است، ارتفاع بیشتری نسبت به مدل های معمولی دارند و این باعث می شود تا نصب آن ها روی این نوع روشویی ها راحت تر باشد.

نصب شیر روشویی معمولی روی روشویی های کابینتی معمولا امکان پذیر نیست؛ زیرا به دلیل ارتفاع کم شیر هنگام نصب، دسته اهرمی شیر به دیواره سینک برخورد می کند و باعث محدودیت حرکت یا نصب نشدن آن می شود. علاوه بر این موارد، شیر روشویی پایه بلند با خانه های مدرن سازگاری بیشتری دارد و بهتر با دکوراسیون داخلی آن ها ست می شود.

ارتفاع شیرآلات پایه بلند

شیرآلات پایه بلند طبیعتا به دلیل داشتن پایه بزرگ تر، ارتفاع بیشتری دارند. چنین ویژگی ای سبب می شود تا از این نوع شیر ها به طور خاص برای نصب روی روشویی های کابینتی استفاده کنند. همچنین ارتفاع بیشتر شیر، فضای بیشتری را هنگام شستشوی دست ها در اختیار شما می گذارد که باعث می شود استفاده از آن راحت تر باشد.

درمورد عملکرد شیر نیز باید گفت که عملکرد یک شیر روشویی پایه بلند هیچ تفاوتی با دیگر انواع شیرآلات ساختمانی ندارد؛ زیرا هر دو نوع شیر از کارتریج استفاده می کنند و اهرمی هستند. اهرم در هر دو شیر وظیفه هدایت جریان آب به سمت آبریز و تنظیم شدت و حرارت آب را بر عهده دارد.

قیمت شیرآلات پایه بلند

قیمت شیرآلات

شیرآلات پایه بلند نسبت به مدل های معمولی کمی گران تر هستند. البته این اختلاف قیمت تقریبا ناچیز است و معمولا تفاوت زیادی بین یک شیر روشویی پایه بلند با یک شیر معمولی از لحاظ قیمت وجود ندارد؛ زیرا این نوع شیرآلات از نظر جنس، رنگ، طرح و تنوع کاملا مشابه یکدیگر هستند.

مزایای شیر پایه بلند

برخی از مهم ترین مزایای شیر های پایه بلند که باعث می شود افراد این نوع شیر ها را انتخاب کنند عبارتند از:

  • طراحی زیبا و مدرن

انتخاب شیر روشویی مناسب فضا بسیار مهم است. شیر های پایه بلند طراحی زیبا و مدرنی دارند و به راحتی با چیدمان آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی های مدرن و امروزی هماهنگ می شوند. طراحی این شیر ها به نحوی انجام می شود که بیشترین سازگاری را با دکوراسیون های مدرن داشته باشد و بتوان بدون نگرانی آن ها را خریداری کرد. شیر روشویی پایه بلند می تواند به یک عنصر جذاب در حمام یا سرویس بهداشتی شما تبدیل شود.

  • تنوع بالا

از ویژگی های مثبت شیر های پایه بلند می توان به تنوع بسیار بالای آن ها اشاره کرد. شما می توانید شیر های پایه بلند روشویی را در مدل ها، سبک ها، طرح ها، رنگ ها، متریال ها، مارک ها و قیمت های متفاوت انتخاب و خریداری کنید. لازم نیست که درمورد ظاهر و عملکرد شیر روشویی پایه بلند نگرانی ای داشته باشید؛ زیرا با کمی تحقیق و جستجو می توانید مدل مورد نظر خود را که نیاز های شما را چه از نظر عملکردی و چه از نظر زیبایی شناختی برآورده کند، انتخاب کنید.

  • فضای بیشتر

یکی دیگر از مزایای این نوع شیر ها، فضای بیشتری است که ارائه می دهند؛ زیرا به دلیل ارتفاع بیشتر، شما می توانید بدون نگرانی وسایل خود را در کنار روشویی نصب کنید.

  • همه کاره بودن

درست است که شیر های روشویی پایه بلند بیشترین سازگاری را با دکوراسیون مدرن دارند، اما این شیر ها را می توان نوعی شیر همه کاره دانست. علاوه بر خانه هایی با سبک دکوراسیون مدرن، شما می توانید از این نوع شیر ها در خانه هایی با سبک سنتی و کلاسیک نیز استفاده کنید و نتیجه خوبی بگیرید.

معایب شیر های روشویی پایه بلند

معایب شیر های روشویی

  • برای فضا های کوچک مناسب نیست.

درست است که شیر روشویی پایه بلند از نظر افقی فضای زیادی را در اختیار شما قرار می دهد، اما به دلیل پایه بلند خود فضای عمودی زیادی را اشغال می کند. ممکن است که نصب آن در حمام ها و سرویس های بهداشتی بسیار کوچک، ایده مناسبی نباشد.

  • احتمال تداخل با کابینت ها و قفسه ها وجود دارد.

اگر از کابینت ها و قفسه های مختلفی در بالای روشویی خود استفاده می کنید، ممکن است که در نصب شیر روشویی پایه بلند با مشکل رو به رو شوید؛ زیرا امکان دارد در عملکرد شیر به دلیل پایه بلند تر اختلال ایجاد شود.

جمع بندی

یکی از شیر های بسیار خوبی که می توانید انتخاب کنید، شیر های پایه بلند هستند. این شیر ها همان طور که از نامشان پیداست، پایه ای بلند تر از شیر های معمولی دارند. این پایه بلند تر می تواند فضای افقی بیشتری در اختیار شما بگذارد. علاوه بر این، شیر روشویی پایه بلند سازگاری بیشتری با دکوراسیون های مدرن دارد. اگر به دنبال یک شیر زیبا و در عین حال کاربردی هستید، ما به شما شیر های پایه بلند را پیشنهاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *