روشویی ها از جمله وسایل مهم خانه به شمار می روند. هنگام انتخاب یک روشویی موارد مهمی مانند ماندگاری، زیبایی و کاربردی بودن روشویی در نظر گرفته می شود. یکی از عواملی که می تواند تاثیر بسیاری بر هر سه عامل تاثیر بگذارد، ماده به کار رفته در ساخت روشویی است. یکی از مواد بسیار محبوب و مناسب برای ساخت روشویی، PVC است. امروزه می توانید روشویی های PVC را در طرح ها و مدل های مختلفی در بازار بیابید. در این نوشته می کوشیم برای آشنایی بیشتر درمورد روشویی کابینتی PVC توضیح دهیم.

ماده PVC چیست؟

PVC در واقع مخفف پلی وینیل کلراید است. احتمالا نام این ماده را زیاد شنیده اید. پی وی سی بیشتر برای ساخت لوله های آب به ویژه لوله های حمام مورد استفاده قرار می گیرد. اما محبوبیت روزافزون روشویی های کابینتی باعث شده است تا از پی وی سی به عنوان ماده اولیه روشویی ها نیز استفاده کنند. ماده پی وی سی خود دو مدل دارد. مدل های توخالی و صفحات فومی. همان طور که از نام این دو مدل نیز پیدا است، پی وی سی های توخالی، از داخل خالی هستند؛ در حالی که داخل مدل های فومی پی وی سی محکم تر است.

مزایای روشویی های PVC

روشویی کابینتی PVC

روشویی کابینتی PVC مزایای زیادی را ارائه می دهد. این مزایا باعث می شود تا مدل های PVC به انتخاب اول بسیاری از افراد برای نصب روشویی در حمام و سرویس های بهداشتی تبدیل شود. برخی از مهم ترین مزایای روشویی های کابینتی PVC عبارتند از:

  • مقاومت بالا در برابر آب

اولین و احتمالا مهم ترین ویژگی ای که باعث می شود افراد روشویی های PVC را برای نصب در حمام و سرویس های بهداشتی انتخاب کنند، خاصیت ضد آب بودن آن است. روشویی کابینتی PVC در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم است. به آسانی خیس نمی شود و در صورت جذب رطوبت نیز متورم نمی شود و تغییر شکل نمی دهد.

  • مقاوم در برابر اسید و مواد قلیایی

روشویی های کابینتی که از PVC ساخته شده اند، در برابر مواد اسیدی و قلیایی بسیار مقاوم هستند. همچنین تمیز کردن و نگهداری از آن ها آسان است. شما می توانید به راحتی با مواد شوینده مختلف، روشویی کابینتی PVC خود را پاک کنید. علاوه بر این، مواد PVC را می توان مجددا بازیافت کرد. قابلیت بازیافت این روشویی ها باعث می شود تا سازگار با محیط زیست و موثر در کاهش تولید کربن در نظر گرفته شوند.

  • مقاوم در برابر سایش و وزن سبک

یکی دیگر از ویژگی های مثبت ماده PVC مقاومت بالای این ماده در برابر سایش است. پی وی سی به راحتی خراش بر نمی دارد. همچنین چگالی مناسبی دارد که باعث می شود وزن سبکی داشته باشد. به دلیل وزن سبک، حمل آن آسان و نصب آن نیز راحت تر از دیگر روشویی های کابینتی است.

معایب روشویی های PVC

معایب روشویی های PVC

روشویی کابینتی PVC در کنار مزایایی که ارائه می دهد، یک سری معایب نیز دارد که باعث می شود انتخاب آن را به تمام افراد پیشنهاد نکنیم. برخی از مهم ترین مشکلات روشویی های کابینتی PVC عبارتند از:

  • لایه رویی شکننده

ماده پی وی سی در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد؛ اما با توجه به مدلی که خریداری کرده اید، لایه رویی آن ممکن است در برابر رطوبت آسیب پذیر باشد. همان طور که می دانید حمام نسبت به دیگر مناطق خانه رطوبت بیشتری دارد. این رطوبت در در دراز مدت باعث جدا شدن لایه رویی کابینت روشویی می شود و بر ظاهر کابینت تاثیر منفی می گذارد.

  • مقاومت ضعیف در برابر نور

روشویی کابینتی PVC در برابر نور طبیعی حساس است. هرچند پی وی سی مقاومت بسیار خوبی در برابر مواد شیمیایی دارد، یکی از عناصری که کابینت پی وی سی نمی تواند در برابر آن مقاومت کند، نور طبیعی است. در صورتی که روشویی های کابینتی پی وی سی را برای مدت طولانی در معرض نور آفتاب شدید قرار دهید، بعد از مدتی زرد و کم رنگ می شوند و ظاهرشان کامل تغییر می کند.

  • حاوی مواد سمی

همان طور که پیشتر نیز ذکر کردیم پی وی سی به کار رفته در روشویی کابینتی PVC از مواد شیمیایی ساخته شده است. به همین دلیل ممکن است که حاوی مواد افزودنی سمی باشد. این مواد سمی ممکن است که تحت تاثیر رطوبت و بخار قرار بگیرند و باعث شوند که مواد سمی کابینت به بیرون نشت کند و به بدن شما آسیب برساند.

ترکیب های مناسب با روشویی کابینتی پی وی سی

ترکیب های مناسب با روشویی کابینتی پی وی سی

  • آینه

روشویی کابینتی PVC و آینه ترکیب بسیار خوبی هستند. سطح آینه شفاف است و می تواند ترکیب مناسبی با روشویی های کابینتی پی وی سی باشد. شما می توانید آینه های مختلفی را با طرح های متنوع و رنگ های متفاوت که فکر می کنید با روشویی کابینتی و دکوراسیون داخلی شما سازگاری بیشتری دارند، خریداری کنید و در کنار روشویی خود به کار ببرید.

  • مواد مختلف روشویی

روشویی هایی که در کابینت پی وی سی قرار می گیرند، از مواد گوناگونی ساخته می شوند. برای مثال امروزه روشویی های استیل و سرامیکی بسیار محبوب هستند و معمولا در کنار کابینت های پی وی سی به کار برده می شوند. ترکیب کابینت پی وی سی با روشویی های سرامیکی و استیل یک انتخاب فوق العاده است. زیرا هر دو ماده با محیط زیست سازگار اند، لکه و کثیفی را به خود جذب نمی کنند و در صورت کثیف شدن به آسانی تمیز می شوند.

جمع بندی

روشویی ها در مدل های بسیار مختلفی عرضه می شوند. یکی از مدل های بسیار محبوب روشویی، روشویی کابینتی PVC است. این روشویی ها فضای ذخیره سازی از جنس PVC را ارائه می دهند و خود نیز می توانند از استیل ضد زنگ، سرامیک یا دیگر مواد رایج ساخته شده باشند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد روشویی های کابینتی PVC توضیح دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *