در مطلب قبل با انواع توالت فرنگی آشنا شدیم. یکی دیگر از مشخصات مهم در انتخاب توالت فرنگی مناسب سیستم تخلیه آن است که در این مطلب به معرفی انواع آن می‌پردازیم.

توالت‌هاى فرنگى موجود در بازار مجهز به سیستم‌هاى تخلیه متفاوتی مانند واترجت، توربوجت، سوپرجت و آبشارى می‌باشند. لازم به ذکر است سیستم‌هاى مذکور مزیت سرعت در زمان تخلیه، تخلیه کامل بدون بازگشت، صرفه‌جویى با حداقل مصرف آب و نظافت کامل و مطلوب را براى مصرف‌کنندگان محصولات فراهم آورده است.


1. سیستم تخلیه آبشارى (Wash Down)


در سیستم آبشارى آب از مخزن به طرف کانال‌هاى زیر نشیمن (ریم کاسه فرنگى) هدایت شده و سپس از مسیر سوراخ‌هایى که در کانال‌هاى مذکور در فواصل معین ایجاد گردیده، خارج و شستشوى کامل کاسه از بالا به پائین صورت مى‌گیرد.
از تفاوت‌هاى این سیستم تخلیه با سایر بزرگتر بودن قطر کانال تخلیه و خروجى این سیستم مى‌باشد. برای نمونه می‌توان به توالت فرنگی یاریس چینی بهداشتی مروارید اشاره کرد.


2. سیستم تخلیه واترجت (Water jet)


در این سیستم، تخلیه آب از طریق کانالی مستقیما از مخزن آب فرنگى به قسمت پایین انتهاى کاسه نشمین انتقال و محتویات داخل نشمین مستقیما به فاضلاب هدایت مى‌گردد. شستشوى قسمت‌هاى بالاى فرنگى به روش آبشارى و با حجم آب کمترى صورت مى‌گیرد. در این واترجت، مى‌توان به تخلیه با دو حجم آب که اصطلاحا به مکانیزم تخلیه دو زمانه معروف مى‌باشد اشاره نمود. مزیت دیگر واترجت، کم صدا بودن حین تخلیه و کاهش قابل توجه آب مصرفى مى‌باشد.
برای نمونه می توان به توالت فرنگی‌های شرکت مروارید مدل موندیال، الگانت، ویستا اشاره کرد.

1. سیستم تخلیه آبشارى (Wash Down) - 2. سیستم تخلیه واترجت (Water jet)
1. سیستم آبشارى (Wash Down) – 2. سیستم واترجت (Water jet)

3. سیستم تخلیه توربوجت (Turbo jet)

این نوع سیستم، تخلیه در توالت فرنگى اولین بار در ایران توسط شرکت مروارید طراحى، تولید و به بازار معرفى گردید. عملکرد این سیستم مشابه سیستم واتر جت بوده با این تفاوت که به جاى سوراخ‌هاى متعدد در دور ریم نشیمن، دو کانال آب در دو طرف نشیمن فرنگى ایجاد گردیده که باعث شستشوى بهتر سطوح داخلى نشیمن فرنگى مى‌گردد و با کمک کانال تعبیه شده در پایین نشیمن توالت فرنگى، تخلیه کامل در حداقل زمان را میسر مى‌سازد. به این نوع، سیستم تخلیه سه شوت نیز اطلاق مى‌گردد. از مجموعه تولیدات فرنگى شرکت مروارید می‌توان به مدل پارمیدا، رومینا، والنتینا، تانیا و ورونا اشاره کرد.


4. سیستم تخلیه سوپرجت (High Efficient Toilet)


در این سیستم با تغییر در سایز مکانیزم و افزایش قطر مسیر انتقال آب از مخزن به داخل فرنگى علاوه بر عملکرد تخلیه واترجت، با افزایش سرعت ورود آب به داخل کاسه نشیمن و حجم آب کمتر، تخلیه در زمان کوتاه‌ترى نسبت به سیستم‌هاى قبلى، انجام مى‌شود به نحوی که در مدت زمان ۳ الى ۴ ثانیه تخلیه انجام مى‌گیرد. از مجموعه تولیدات فرنگى شرکت مروارید می توان به مدل کاتیا، دیاموند، ولگا، کرون اشاره کرد.

3. سیستم تخلیه توربوجت (Turbo jet) - 4. سیستم تخلیه سوپرجت (High Efficient Toilet)
3. سیستم توربوجت (Turbo jet) – 4.سیستم سوپرجت (High Efficient Toilet)

از ویژگی‌هایی مهم که در محصولات چینى بهداشتى باید به آن توجه کرد، شفافیت و درخشندگى لعاب، ضخامت لعاب، مقاومت در برابر سائیدگى، جرم گیرى و شوینده هاى غیر اسیدى متعارف را برشمرد.
هم چنین باید توجه داشته باشید به جهت رعایت کامل اصول بهداشتى از توالت فرنگی‌هایی استفاده شود که دارای پوشش کامل لعاب به همراه ضخامت در کلیه سطوح پنهان توالت فرنگی شامل لوله هاى داخلى تخلیه فاضلاب (سیفون) و داخل مخزن که در تماس مستقیم با آب و فاضلاب قرار مى گیرند، باشند.

با توجه به این موارد در فروشگاه خیابان بنی‌هاشم ما برندهای معتبری مانند چینی مروارید را به شما توصیه می‌کنیم که علاوه بر توضیحاتی که داده شد از گارانتی خوبی هم برخوردار است. شما می‌توانید محصولات چینی مروارید را در همین سایت مشاهده کنید. همین طور به جهت مقایسه انواع توالت فرنگی‌های مروارید جدول زیر می‌تواند کمک خوبی برای شما باشد.

جدول مشخصات فنی توالت فرنگی‌های شرکت مروارید
جدول مشخصات فنی توالت فرنگی‌های شرکت مروارید

1 فکر در مورد “توالت فرنگی مناسب خود را چطور پیدا کنم؟ (سیستم تخلیه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *